dissabte, 12 de juny del 2010

Manteniment Ibis Mojo SL


Cal fer manteniment, es obvi , no cal dir-ho, però el dia a dia, el sortir amb diferents bikes, o per que no el prioritzar sortir a pedalar que cuidar la bike fan que en el meu cas no sempre el manteniment sigui el que cal.

Avui he fet el manteniment a la roda del darrera de la Ibis Mojo SL, que ja vaig dir que el passat dimecres va mostrar que com a mínim tenia la pinyonera fluixa. Al desmuntar-la el primer que he trobat es que la tanca SMC havia quedat com gripada i ha costat d’obrir-la, un cop treta, netejada i lubricada funcionava correctament, es evident que no tenen el mateix funcionament aquestes que las KCNK de titani, tenen el mateix pes, però no el mateix funcionament.

Un cop solucionat aquest punt he tret la pinyonera que certament estava fluixa, no en excés, ja que he necessitat tant la clau de got com la de cadena per subjectar el pinyons per tal de treure-la, però realment estava fluixa. Un cop desmuntat he fet rodar la roda per comprovar el funcionament dels trinquets, hi si be el so no era dolent, es notava que rodava retingut, com si quelcom frenés la roda. He desmuntat els trinquets, una tasca fàcil, només calen dues allens del 6 i res mes, era lògic que no funcionés bé, allí dins hi havia de tot, possiblement fins i tot els trinquets.

La pols, aigua i greix tot barrejat fan una pasta densa que enganxa i que feia que els trinquets actuessin molt lents, de fet alguna vegada no tornaven a sortir si els feia baixar. Neteja a fons tant dels trinquets com de la part interna de la roda. La junta que fa de guardapols està força deteriorada, aquesta roda porta ja uns 7000 Km no crec que siguin molts, ja que la resta a nivell de rodament està impecable i el seu rodar es suau i lleuger, però la junta no està gaire be. Un cop tot net, una mica de greix i muntatge. La roda funciona molt be, sense cap problema.

He pogut observar un cop net que segurament algun dels trinquets o fins i tot mes d’un devia fallar, ja que les marques que hi ha al cos del “buje” son la prova de que l’esforç no es reparteix com cal i que alguna part ha carregat amb mes del que podia. Les marques a la part externa, a la pista per on passen les dents indiquen clarament que ha tocat contra les parets internes deixant marca en aquesta la part mes dèbil. Sembla rar que no m’hagués adonat de que quelcom no funcionava be, es rar, sembla que això hauria de deixar-se notar o be pel la fressa o per un mal funcionament, però en cap cas ha estat així fins les dues darreres sortides.

Caldrà canviar les rodetes del canvi, ja que presenten un desgast important i fan una petita vibració en passar-hi la cadena, això serà en un altre ocasió.

1 comentari:

  1. Està molt clar que part del soroll provenia de la pinyonera, aquesta estava molt clar que estava fluixa, no molt però els pinyons no adherits tenien un joc, ara bé també és molt estrany l'acumulació de porqueria (greix + pols+aigua) a l'interior dels trinquets del buje tractor, es evident que si no has bescanviat la junta que tapa, o bé has fet algo, tornarà a entrar ja que dius que aquesta t'ha sortit trencada, també és estrany que en tota aquesta barreja els rodaments estiguin perfectes.

    Bé, més previsió d'anar-ho desmuntant ja que això no costa res, més suavitat en el gir i menys sorolls en el funcionament diari.

    ResponElimina