Hem passat molts de dies, be de fet mesos
sense pluja i ara sembla que calgui recuperar el temps perdut.
Fa dies que no pare de ploure, de fet els
darrers 15 dies han estat plujosos dia sí dia també. Això no és el que millor
va per sortir a pedalar, però dintre tot encara ens hem pogut sortir forces
vegades sense mullar-nos massa.
La darrera sortida el diumenge va ser una mica
l’excepció, ja que feia molt que no em mullava pedalat i es veu que això no pot
ser, així que quan érem prop de Juià es va posar a ploure, i es clar jo no
portava paravents, ni jaqueta de goretex, en fi que em vaig mullar durant una
horeta que va durar la tornada. Per sort la pluja que era inicialment de la que
mulla d’allò més be, va anar canviant a una pluja fina que tot i mullar ho feia
de forma més suau, es a dir que et mulles però sembla que no ho facis.
Ja mentre anàvem cap aquella zona prop de Sant
Miquel per un corriol d’aquells que ens ensenya en Miquel que son de tot menys
ciclables fàcilment, vaig fer un bon trau a la roda del darrera en clacar-hi un
“pinxo” com diu en Miquel dels que queden en tallar els brucs. El líquid
antipunxades va fer el que va poder, però vaig haver de caminar uns 5 minuts
amb la roda a molt baixa pressió per que el líquid selles i desprès tornar a
inflar.
Per sort el forat es va tapar i varem poder
continuar la ruta, quina sort, no duia càmera de roda de 26” i a més quina
mandra tot ple de fang i posar-se a muntar una càmera.
Avui en decidir quina seria la bike que vindria
amb mi demà a la sortida matinal, he vist la Yeti plena de fang del diumenge i
he tingut clar que era la que calia utilitzar, ja que no val la pena
enfangar-ne un altre.
Calia però reposar la quantitat de líquid
antipunxades a la roda del darrera, ja que el diumenge en va perdre molt. He desmuntat
el obús de la vàlvula he emplenat la roda amb el líquid corresponent (uns 40ml)
i he començat a inflar. En arribar a 2 bars de pressió, el tall de l diumenge s’ha
obert de cop i ha començat a sortir líquid per tot arreu i no ha aconseguit tapar
el forat. Una bona estona netejant el terra abans de que el líquid s’assequés i
a preparar un altre bici, que està clar que aquesta coberta està morta, una
llàstima ja que no portarà més de 200km.
Finalment m’he decantat per la Tallboy, rodaré
amb roda de 29” en una jornada on espero que la pluja ens respecti i només ens
mullem del que ens arribi del terra.
Està previst pedalar 4-5 hores al matí i ja
està. Finalment ens quedarem per les zones conegudes, està clar que desprès de
ploure un piló de dies no es el millor anar a fer rutes desconegudes on no
sabem ni per on passen les rieres o el fang que podem trobar en determinades
zones.
De totes maneres quatre o cinc hores ben aprofitades donen per molt.
Ara ja no és època de creixer, això millor deixar-ho per d'altres, així que ja ho saps, davant un cel encapotat com tenies, millor agafar un paravents i millor un de nou.....
ResponEliminaQuan al neumàtic té un forat millor no perdre el temps, sap greu per que llences uns 40 € però es així, això no et passsaria si portéssis uns Ardent, el millor neumàtic del mon, un altre remei es possar una càmara i mirar d'aprofitar-lo tot el que es pugui, ara que hi penso, compra unes Eclipse que no punxen mai, però mai eh.
El nom ja m'exita.
El nostre company Sergi es va posar dues Eclipse i no l'hi van durar ni una sortida completa, totes dues perdent aire, varem haver de tubelitzar les cobertes The Captain S Works amb el líquit normal per poder aprofitar-les i, de moment, cap problema.
ResponEliminaSi no es molt gran el forat, has provat de posar un parche per dins? Normalment a mi em funciona.
Salut!
El tema del "parche" es cert que a vegades funciona, però depèn del tipus de pneumètic i de com es la goma. Cal anar en compte, ja que si no queda molt be, al final és el propi líquid qui el desenganxa.
ResponEliminaTambé s'ha de guanyar la vida la gent que ven pneumàtics...