dimecres, 16 de novembre del 2011

Tardor i pluja continuada


Hem passat molts de dies, be de fet mesos sense pluja i ara sembla que calgui recuperar el temps perdut.
Fa dies que no pare de ploure, de fet els darrers 15 dies han estat plujosos dia sí dia també. Això no és el que millor va per sortir a pedalar, però dintre tot encara ens hem pogut sortir forces vegades sense mullar-nos massa.

La darrera sortida el diumenge va ser una mica l’excepció, ja que feia molt que no em mullava pedalat i es veu que això no pot ser, així que quan érem prop de Juià es va posar a ploure, i es clar jo no portava paravents, ni jaqueta de goretex, en fi que em vaig mullar durant una horeta que va durar la tornada. Per sort la pluja que era inicialment de la que mulla d’allò més be, va anar canviant a una pluja fina que tot i mullar ho feia de forma més suau, es a dir que et mulles però sembla que no ho facis.

Ja mentre anàvem cap aquella zona prop de Sant Miquel per un corriol d’aquells que ens ensenya en Miquel que son de tot menys ciclables fàcilment, vaig fer un bon trau a la roda del darrera en clacar-hi un “pinxo” com diu en Miquel dels que queden en tallar els brucs. El líquid antipunxades va fer el que va poder, però vaig haver de caminar uns 5 minuts amb la roda a molt baixa pressió per que el líquid selles i desprès tornar a inflar.

Per sort el forat es va tapar i varem poder continuar la ruta, quina sort, no duia càmera de roda de 26” i a més quina mandra tot ple de fang i posar-se a muntar una càmera.

Avui en decidir quina seria la bike que vindria amb mi demà a la sortida matinal, he vist la Yeti plena de fang del diumenge i he tingut clar que era la que calia utilitzar, ja que no val la pena enfangar-ne un altre.

Calia però reposar la quantitat de líquid antipunxades a la roda del darrera, ja que el diumenge en va perdre molt. He desmuntat el obús de la vàlvula he emplenat la roda amb el líquid corresponent (uns 40ml) i he començat a inflar. En arribar a 2 bars de pressió, el tall de l diumenge s’ha obert de cop i ha començat a sortir líquid per tot arreu i no ha aconseguit tapar el forat. Una bona estona netejant el terra abans de que el líquid s’assequés i a preparar un altre bici, que està clar que aquesta coberta està morta, una llàstima ja que no portarà més de 200km.

Finalment m’he decantat per la Tallboy, rodaré amb roda de 29” en una jornada on espero que la pluja ens respecti i només ens mullem del que ens arribi del terra.

Està previst pedalar 4-5 hores al matí i ja està. Finalment ens quedarem per les zones conegudes, està clar que desprès de ploure un piló de dies no es el millor anar a fer rutes desconegudes on no sabem ni per on passen les rieres o el fang que podem trobar en determinades zones.

De totes maneres quatre o cinc hores ben aprofitades donen per molt.

3 comentaris:

  1. Ara ja no és època de creixer, això millor deixar-ho per d'altres, així que ja ho saps, davant un cel encapotat com tenies, millor agafar un paravents i millor un de nou.....

    Quan al neumàtic té un forat millor no perdre el temps, sap greu per que llences uns 40 € però es així, això no et passsaria si portéssis uns Ardent, el millor neumàtic del mon, un altre remei es possar una càmara i mirar d'aprofitar-lo tot el que es pugui, ara que hi penso, compra unes Eclipse que no punxen mai, però mai eh.
    El nom ja m'exita.

    ResponElimina
  2. El nostre company Sergi es va posar dues Eclipse i no l'hi van durar ni una sortida completa, totes dues perdent aire, varem haver de tubelitzar les cobertes The Captain S Works amb el líquit normal per poder aprofitar-les i, de moment, cap problema.
    Si no es molt gran el forat, has provat de posar un parche per dins? Normalment a mi em funciona.

    Salut!

    ResponElimina
  3. El tema del "parche" es cert que a vegades funciona, però depèn del tipus de pneumètic i de com es la goma. Cal anar en compte, ja que si no queda molt be, al final és el propi líquid qui el desenganxa.
    També s'ha de guanyar la vida la gent que ven pneumàtics...

    ResponElimina