dimecres, 17 de març del 2010

Millores per la Niner EMD

Com ja vaig dir la venda de la Heckler sencera va deixar sense pedalier la Niner que era la que muntava el Truvativ Stylo 3.0 GPX que va marxar amb la Santacruz.

Es una peça important el pedalier per això he estat considerant diverses opcions, en especial de doble plat, amb la idea de muntar un 2x9.

En tot aquest procés que ja fa dies que dura val a dir que l’amic XAMG m’ha fet arribar un munt d’informació sobre diferents tipus i com que crec que és interessant la afegeixo tal i com me l’ha tramesa:

Les FSA, crec que a part de cares que tenen de ser, les mes lleugeres són les K-FORCE LIGHT 386 MEGAEXO amb un pes de 632 gr amb plats de 40-27, llavors suma-hi el BB 68-73 de 120 gr i dona uns 752 gr.

Les ROTOR 3D sense ser l’eix de titani ( estalvi d’uns 45gr) et mous a uns 560 gr, més 95 gr dels plats 40-27 i 104gr del BB, es a dir uns 759 gr.

Les EXTRALITE E-BONES, aquestes poden adaptar 2/3 plats tenen un pes de 508gr, els plats possa-hi uns 90-100 gr et queda per 610 gr, no està gens malament, l’inconvenient o no és el preu, 409€, llavors els plats BCD104/64 que els pots aconseguir per uns 85€. Potser val la pena la relació €/gr.

Les LIGHTNING CARBON amb un pes complert de 561gr amb plats FRM 42-27, també hi ha la combinació 40-27 és l’opció més lleugera encara que es clar també la més cara 615 €

El que està clar és evident, menys pes més car. L’opció extralite dins dels 500€, respecte els 300-350 € de les rotor potser val la pena, encara que són molts euros.

Ara bé, unes XTR passades a 42-28 com les de la meva DURANCE no sé el que pesen però les puc desmuntar i dir-te ho, de fet són 795 gr – un plat 22 i treure el 44 per 42 i 32 per 28 jo crec que es deuen moure al voltant dels 760-770 gr. L’únic inconvenient està en que no sé si hi han plats 40-27 per les XTR 2.007

En base a aquesta informació i les meves preferències personals tant per que fa a estètica com a funcionament sense deixar de banda el preu finalment m’he decantat per unes Rotor 3D amb doble plat de tipus Qring, ja que a banda de que l’estètica, pes i concepte de biela m’agraden, recordo que els plats Qring que portava muntats a la meva KTM donaven un molt bon rendiment, així que repetirem però ara amb dos plats.

Les noves bieles van acompanyades de uns pedals Crankbrothers Eagbeater SL que amb un pes de 266gr la parella tenen un molt bon compromís pes/qualitat/durabilitat/preu.

Demà hauria d’estar tor a casa, preparat per muntar-ho i provar el cap de setmana.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada