dissabte, 21 de gener de 2012

Novetats bike


Desprès d’una setmana poc activa, millor dit gens activa pel que fa a la bici, ahir en arribar del viatge que m’ha tingut tota la setmana fora vaig anar a recollir una nova bike.

Contràriament al que havia pensat sempre ahir vaig comprar una bicicleta de carretera, en concret una Ghost Race actinum 6500 del 2011.

La decisió ha estat motivada pel fet de que si volem poder assolir be el repte del estiu ens cal fer una preparació específica per a probes de llarga durada on la resistència és un factor de vital importància. Treballar la resistència sobre la BTT sembla ser que és molt més difícil que sobre bici de carretera, ja que aquesta segona et permet tenir molt més control sobre el teu ritme d’entrenament al ser el terreny molt més constant que el de muntanya.

Així, que aquest matí he agafat le meva nova bike i m’he disposat a fer la primera sortida de carretera. El recorregut que he decidit fer ha estat anar cap a St. Gregori i seguir direcció les Planes fins que en tingues prou.

La postura sobre la bike és totalment diferent, sobretot la de les mans que no queden mai posicionades com a sobre un manillar de BTT. Molt particular és el funcionament dels frens i del canvi, integrat tot en el mateix comandament, el que era el dual control en BTT, però en aquest cas la maneta queda en posició vertical i se m’ha fet molt estranya la seva utilització. El més difícil es frenar, una cosa que mica en mica he anat millorant, tot i que en veritat no cal frenar mol amb aquest tipus de bici al menys pel recorregut que he fet jo avui.

El rodar es molt més suau que quan arrossegues les rodes de muntanya per sobre de l’asfalt, i es fàcil rodar a velocitats molt més elevades que amb la BTT.

A la poca estona de sortir s’ha trencat la cadena i s’ha enganxat al canvi. La feina ha estat meva per treure-la sense trencar res. Està clar que estava mal muntada, ja que de tant en tant es notava que alguna cosa no anava prou be i jo com un ruc mirant d’ajustar el canvi.

Mantenir un ritme de pulsacions és relativament fàcil, tot i que cal estar sempre pendent del pulsòmetre si no vols moure’t d’una zona determinada ja que un petit repetjó ja te un efecte gairebé immediat sobre les pulsacions.

Avui possiblement no era el millor dia, ja que ahir per el sopar amb els companys de bike l’hora de anar a dormir va ser massa tard i aixecar-se aviat no ha deixat massa temps a la recuperació.

A la fi he fet un total de 52km a una mitjana de 22km/h en un temps de 2:22. El desnivell ha estat molt poc, però es el que toca, en total +351 m.

4 comentaris:

  1. Una nova etapa, espero que no t'enganxi i que a partir d'ara deixis d'una banda el mtb. La carretera té un pedalar més fàcil, evidenment tot depen del terreny escollit però amb igualat de condicions és un pedalear més senzill.

    La bike és una bona bike, miller començar per baix, a la gamma alta que ja de per sí és dificil acceder-hi ja si serà a temps, crec que de moment per entrenar i agafar quilòmetres està molt bé.

    Ara ja no podràs dir "gibtt", hauràs de canviar el titol del blog.

    ResponElimina
  2. Gibtt= Girona bicicletes tots tipus
    No hi veig cap problema amb el nom del bloc!!!

    ResponElimina
  3. Felicitats per la nova adquisició!

    Nosaltres també anem en bici de carretera, però limitats gairebé a l'estiu. Es un altre mon. Per entrenar, fantàstic, molt més controlable i fas el doble de Km sense enterar-te. Ens agrada enganyar-nos fent 100Km. a les sortides normals de dissabte. Les sensacions de velocitat i silenci son molt bones. La posició costa de passar-hi despres de la mtb, però finalment la trobes. Jo tinc molts problemes amb l'ergonomia dels frens sobretot i finalment les cervicals son un martiri. Els cotxes, furgos i camions i el imprudent maltracte al ciclista es l'altre martiri, ja ho veuràs.

    El desconeixement de les normes mes elementals i la mala educació de les "llaunes" es una constant en aquest pais, per desgràcia.

    Al bosc estem molt mes segurs.

    ResponElimina
  4. Mai havia pensat en comprar una bike de carretera, però ara toca entrenar i com dius amb la de carretera es més fàcil de controlar l'entrenament.

    Els animals mecànics conduits per els humans no és el que més m'agrada. Caldrà ser molt prudents i mirar de no tenir ensurts.

    ResponElimina