dimecres, 13 d’abril del 2011

Sumant quilòmetres

Avui sortida de dimecres des de Bordils. Ena aquesta ocasió érem tres companys, en Xavi, en Miquel i jo, i dinat que venia en Miquel, la sortida era amb les bikes de 26.

En Xavi portava la Titus, en Miquel la Ghost rígida i jo en previsió del que podia passar la Ibis Mojo SL que és la 26 mes racing que tinc.

Mentre començàvem a pedalar hem decidit anar direcció a la Bisbal, sense cap idea fixa, pensant que al tornar faríem alguna de les variants possibles, però al acostar-nos hem descobert les intencions d’en Miquel, que eren les de mirar si trobàvem les marques de la cursa que hi varen fer el diumenge.

No sabíem on començava, però si el recorregut del tram final, així que cap a aquella zona ens hem dirigit. Efectivament en arribar-hi hem trobat les marques de guix al terra, que com és normal marcaven el sentit contrari del que fèiem nosaltres que la començàvem pel final.

Hem decidit fer la volta al revés, en Miquel ja tenia una teoria d’una part del recorregut, que ha encertat en bona part i el inici de la nostra ruta particular ha estat pujar per el GR92.1 durant una bona estona. Com a bon GR el recorregut era majoritàriament corriol, però el corriol s’ha anat complicant convertint-se en una trialera de pujada que ha demanat fer molts esforços per poder-la fer sobre la bike. En un tram ha estat inevitable posar peu a terra, ja que tant el fort pendent com les moltes pedres soltes al terra impedien pujar sobre la bike, però si que era ciblable de baixada tot i ser tècnic.

Aquesta ha estat la tònica durant forces quilòmetres, al fer la volta al revés, les pujades eren molt dures i les baixades eren massa ciclables (eren per pujar-les). Després de una bona estona fent camins i pistes que en Xavi i jo no coneixíem i ja amb prop de 40 quilòmetres a sobre, hem decidit no seguir més les marques i iniciar el retorn, que seria de prop d’una mica més d’una hora.

Com si acabéssim de sortir hem anat agafant un ritme cada cop més ràpid passant de rodar per sobre dels 20km/h a rodar per sobre dels 30km/h. La pujada a Monells i després la que porta fins a Madremanya han fet mal, tot i això el ritme s’ha mantingut alt. En arribar a Madremanya la cosa ha canviat, a pitjor està clar. Un nou canvi de ritme ens situava rodant sempre per sobre dels 40km/h, de fet a partir del km 50 hem seguit així fins al final es a dir durant 8km.
He mirat de donar el relleu a en Xavi, però al cap d’una estona, al baixar una mica el ritme, ell ha reprès la tasca de cap de grup mantenint sense defallir el ritme fins al final. En alguna pujada, tot i anar a darrera i tenir el rebuf de la meva part, he hagut d’esforçar-me de valent per no perdre roda.

Al final han estat 58km amb 1032m de desnivell positiu a una mitjana de 18,7 km/h. Feia temps que la volta dels dimecres no era tant llarga, això és un bon pressagi, si un no pot no pedala com un foll durant 58km!!

El proper dimecres, més d’aquest color!

1. No em pedelat com folls els 58 km,ho hem fet els 8 últims, així agafem fondo a les cames que prou falta ens fa.

Com que el mestre no entrena, ell ens entrena a nosaltres.

Tens feina aquest estiu o abans, bons camins em descobert amb aquesta sortida, camins que haurem d'incloure en els propers "més de 100 km" per les Gabarres que farem, ara ja estem preparats i mentalitzats.

2. Els darrers 8 eren per tancar-nos i no deixar-nos sortir.
    Jo mentre seguiem el GR, tampoc anaba gaire sobrat, i en alguna de les rampetes sorpresa vaig arribar als 190 bpm. La meva grafica de punsacions é un poema, tota l'estona puja, baixa,... L'unic de bo és que baixaba, per tant recupero prou be.

El mestre és el nostre personal training que ara això està molt de moda, i no tothom en té.

3. Voleu dir que això no ho feu al revés?, jo tinc entés que els últims kilómetres s´han de fet molt a poc a poc per poder recuperarse, però veig que aquesta part no la coneixem cap de nosaltres.

4. No, ja ho varem fer be, al iniciar la volta al revés, calia acabar a tota màquina!!