dimecres, 10 d’agost del 2011

Yeti AS - R SL

 
La meva Yeti AS-R SL

Aquesta és la meva nova bike. Ja fa uns dies que vaig anunciar que em desprenia de la Ibis Mojo SL ja que era molt similar a la Maverick Durance pel que feia a recorreguts, així que no hagués tingut massa sentit que entres una altre bike de recorregut similar.

Així que mentre era a casa sense sortir recuperant-me de la fractura al braç esquerra, després de decidir i vendre la Mojo SL, calia entrar una nova bike. No tenia molt clar que comprar, ja que la proposta de comprar una 26” rígida i aconseguir així una bici amb un pes molt baix era una proposta interessant.

De totes maneres existia una zona sense cobrir, ja que passaria dels 0 mm de recorregut de una hardtail als 140 de la Durance, per tant era evident que necessitava alguna cosa entre mig de les dues modalitats.

Fa ja uns anys havia pedalat sobre una KTM speed RC 1.0 amb quadre d’alumini i 100 de recorregut al davant i al darrera, i ho vaig passar molt be pedalant sobre aquella bici. Ja més proper en el temps queda el record de la Ghost Lector team, una bici amb quadre de carboni i basculant posterior d’alumini, també amb 100 de recorregut en ambdós trens.
L’experiència amb la Ghost va esser curta, ja que no se ben be per quin motiu, amb ella les pujades s’em feien molt dures, potser perqué la seva posició més ràcing feia que m’expremés més a les pujades i per això em canses més, o sencillament perqué la seva geometria no era la més encertada per a mi. Les baicades però eren un altre cosa. Baixava be, molt be, era molt ràpida i fàcil de conduir on tu volies. Les baixades complicades tècnicament eren per on millor anava, que be que ho vaig passar baixant.

Així que en valorar tots els aspectes vaig decidir que el que necessitava era una bike de 100mm de recorregut tant davant com darrera. Donat que tenia els components que havia desmuntat de la Mojo SL i per tant podia muntar la bici sencera sense haber de comprar molt de material va fer que m’interesses per la compra d’un quadre sol.

Finalment vaig trobar una candidata interessant, un quadre Yeti AS-R SL 2009, amb el triangle principal d’alumini i el basculant posterior de carboni. Una bici amb un sistema de suspensió poc sofisticat, ja que es tracta de un monopivot amb l’ajut d’una petita bieleta. Afortunadament en buscar referències del seu comportament vaig trobar un conegut que en tenia una per vendre en bon estat, així que pasem a l’acció i compro la AS-R SL.

A l’espera de rebre el cuadre, compro una forca que s’adapti a la nova bici, en aquest cas una RockShox011 SID RTL Dual Air Disc PM  100mm per eix de 9mm amb tija de 1”1/8 amb Poplock, que te un pes de 1480gr i que serà un complement perfecte per el quadre de la AS-R SL.

El quadre és prou lleuger, ja que es queda en 2385gr amb amortidor, tanca de seient, i direcció, que queda encara per sobre dels 2335gr que pessava el meu quadre de la Ibis Mojo SL, possiblement la diferència es trobi en el pes de la direcció que en la Mojo és semiintegrada i convencional en el cas de la Yeti.

El muntatge de la Yeti es fa amb el material disponible de la Mojo SL, així que al quadre cal sumar-hi :

-          - Forquilla RockShox011 SID RTL Dual Air Disc PM  100mm
-          - Rodes easton XC One
-          - Frens R1 amb disc de 160 davant i darrera
-          - Caixa pedalier XTR 970
-          - Bieles XTR 970
-          - Shifters XTR 970
-          - Canvi XTR 970
-          - Desviador davanter XT
-          - Pinyonera XT 11-34
-          - Cadena XTR 9 velocitats
-          - Pedals CB SL
-          - Potència Easton EA90 110-0º
-          - Manillar RCZ 012 handlerbar carbon race SL 31,8 – 560
-          - Tija Thomson Elite 27,2 – 410
-          - Seien Selle Italia SLR 135
-          - Direcció Cane creek S2

Amb això el pes final de la bici es queda en uns molt raonables 10,690 gr.

Les primeres sensacions al pedalar amb la Yeti son bones, tot i que es confonen en part per les sensacions prudents dels primers dies de rodar després de 2 mesos d’estar aturat per la fractura al braç.
La bici és ràpida de reaccions, un moviment al manillar fa que el canvi de direcció sigui inminent, el que fa preveure que serà una bici molt divertida en llocs molt tècnics. Al mateix temps la postura damunt la bici es ràcing però no incòmode i permet pedalar amb força a les pujades.
Per tal de que no es mogui al pedalar cal posar la pressió del FoxRP23 a 160psi i la posició del propedal a la intermitja (2). Amb aquests ajustos la bici es manté perfectament quieta al pedalar i es nota molt rígida i efectiva al pedalar. Si en les pujades es fa servir el poplock per bloquejar la forquilla les sensacions son de una bici molt ràpida, cosa que no podré veure realment fins que pugui pedalar dret sobre la bici utilitzant el braç sense cap restricció.

Durant aquests dies he arribat a rodar un total de 150km en 8 dies, fent sortides de poc més de 20 km per tal d’anar agafant forma mica en mica i anar recuperant mica en mica la força a la ma.

Ara de moment cal substituir la direcció, ja que la Cane creek S2 que estava muntada al quadre està en mal estat degut a la oxidació. Ja està demanada una Cane creek S8, així com també he demanat una nova tija, en aquest cas una Tune stark stuck 27.2 x 340, que reduirà una mica més de 100gr  el pes de la Thomson.

Caldrà esperar una mica per tal de poder donar un veredicte definitiu del funcionament de la Yeti AS-R SL, de mentres anirem pedalant tant com poguem.

4 comentaris:

  1. Es evident que una Yeti és una Yeti, una màquina que no passa desaperçabuda, una gran màquina feta no sé on per enginyers d'USA o no, però un disseny espectacular.

    El forat que tenies al garatge ara crec jo, ja l'has omplert, els 100 mmm de recorregut a ambdós trens són lo millor per una doble XC, per tant ara només et caldrà trobar la posició òptima i sobretot agafar la força necessaria al braç per tal de disfrutar al damunt d'aquesta màquina.

    La ASR vista en directa sembla com si fos nova, de fet l'antic propietari la va cuidar molt bé, aquest fet es un fet que no sé com s'ho fa la gent per tenir les bikes tant impecables al cap de dos o tres anys.

    El color de la mateixa crec que és força més encertat que la verde fluorescent, la groga i la negra.

    El fet de portar un Rp23 dels antigs dóna a la bike un caracter més rígid que portar-lo dels nous ja que aquests són més sensibles.

    Ara només hauràs d'anar amb ull amb les "vibracions" no fos cas que quedessis enrampat com va quedar un cert element.

    Molt millor la ASR d'alumini que la de carboni, el fet de la tija integrada és per mi un punt negatiu.

    Ah, per cert, vols dir que per algun lloc no manquen 1.000 gr., ui ui ui.......

    ResponElimina
  2. Madredelamorhermoso!!!!!!!

    M'acabes d'arribar en dins de l'ànima.....ja m'explicaràs sensacions....

    ResponElimina
  3. Xavi, sense dubte i faltava un quilet!!
    Seran les ganes de tenir una bike lleugera...

    ResponElimina
  4. Felicitats per la adquisició, la Yeti es una bike amb gran personalitat, feta integrament a USA (aquest model en concret), amb uns grans acabats de pintura i soldadures, molt millors que els de la meva Santa Cruz Blur XC, per tenir una referència. Malgrat la simplesa de la suspensió, n'estic segur que no et decebrà. Ah! i no vibra al frenar, al menys amb els Magura originals que portava, que per cert, encara estan a casa meva, ni amb els XTR de darrera generació que va rebre després.
    Si no fos per la talla, potser ara la tindría jo. Per cert, muntada com estava originalment pesaba només 11,3Kg., suposso que es questió de llantes i pneumàtics.
    Desitjo que la Gaudeixis tant com el primer propietari, mon germà, que la cuidava com una filla.
    I espero que ens veiem aviat, ja totalment recuperat.

    ResponElimina