diumenge, 6 de març del 2011

Bonmatí

Dues 29" i dues 26", aquestes han estat les bikes de la sortida d'avui

Sortida de diumenge amb el grup habitual: Pepe, Marcos, Ricard i jo. Trobada a les 8h davant el pavelló de Salt, hem sortit amb 10 minuts de retard i avui les bikes escollides han estat dues 26” i dues 29”. Dins les 26” una de 120 (Ghost AMR) i una de 140 (Santacruz Blur LT), les 29” una rígida total (Niner E.M.D.9) i l’altre de 100 de recorregut davant i darrere (Santacruz Tallboy).

La idea inicial era de fer forces quilòmetres i un desnivell de 1200 o 1300, però a vegades les coses no surten con es preveu. Al cap d’una estona de pedalar, ja devíem portar 8 o 9 km en Pepe ha patit una punxada a la roda del darrera, que si a poca pressió semblava que el líquid acabaria tapant en pujar-la a la normal un munt de bombolletes sortien pel lateral de la coberta en una zona prou ample.

Finalment en no tapar-se el forat hem muntat una càmera i en desmuntar el pneumàtic hem trobat un clau d’uns 5 cm clavat a la coberta i que  amb la punta s’ha encarregat de foradar a més a més el lateral. Un cop muntada la roda hem continuat la ruta, però entre el retard inicial i els gairebé 20 minuts que hem perdut amb la roda, la ruta inicial no és assolible i decidim modificar-la.

Comencem ascensió des de Bonmatí cap Sant Climent d’Amer per seguir més endavant una part de la ruta 20 vermella que es creua amb la pista que seguíem. Anem seguint la ruta fins que en apropar-nos a l’ermita de Sant Julia de Llor, decidim deixar-la per seguir una corriol que careneja una mica i que enllaça amb uns corriols que ens porten davant de l’ermita.

Ermita de Sant Julia de Llor
Petita aturada per veure les vistes i baixem per un corriol més tècnic, fem una volta a la muntanya i iniciem la baixada cap a Bonmatí.

Travessem la carretera i ens dirigim a Mas Llunes on davant les opcions que se’ns presentaven hem decidit aturar-nos a menjar una mica asseguts a taula parant el sol i parlant del etern tema futbol i la rivalitat Madrid – Barça.

Continuem la ruta seguint la línia que va direcció a Estanyol, deixant-la a l’alçada del dipòsit per fer el nou corriol que vaig trobar fa uns dies que s’apropa a Estanyol-Parc.

Cada poca estona hem de parar per inflar la roda del darrera de la Niner d’en Ricard, que té un petit tall en un lateral i el líquid no l’acaba de tapar.

Amb el temps més justet decidim retallar per planer fins a estanyol per desprès fer un seguit de corriols que ens han portat fins a la Nitris, baixada per corriols dins a Torre Mirona i ja som al lloc de sortida.

Un total de 46,5 km amb 998 metres de desnivell a una mitjana de 15,6 km/h. La sortida no ha estat el que esperava, però al final no ha estat malament del tot. De fet em passat un bon matí.

1. No sé que us queixeu, de fet el quilometratge ha estat llarg i, el desnivell també, per tant sortida més que bona, incloent l'esmorçar i les incidencies.
    Potser hauries d'haver anat a la marató i enfangar-te una mica, llavors n'haguessis fet 70 i un bon desnivell.

2. No hi ha cap queixa, únicament que si preveus una volta i no la fas, no has aconseguit l'objectiu.

De fet es com anar a fer la marató i acabar fent la curta. Tot i que estigui be i t'ho pasis fantàstic no has fet la marató.

La marató ja la farem qualsevol dia, farem els 70 i farem el desnivell que toqui, si pot ser sense fang que és més agradable, no?

Ens cal fer pedalades mes llargues per tal de poder rodar un dia rere l'altre 70 o 80 km. Ens cal agafar el costom de passar hores sobre la bike pedalant sense parar. Crec que el ritme no és el mes important, l'important es rodar i rodar, hores i hores.