La darrera setmana vaig fer manteniment a la
Tallboy, finalment la transmissió va dir prou.
La transmissió XX ha durat molt, de fet era la original de
la bike des de que la vaig estrenar el gener del 2011, així que gairebé han
estat 4 anys de rodar amb ella fins que no ha pogut més.
Es cert que la cadena i el plat petit ha
enstat substituïts, la primera 4 vegades i el segon només una. Es difícil dir
amb certessa els Km que he fet amb ella, però la cosa ronda els 8000,
possiblement algun de més, ja que al inici de tenir-la era la bike que més
rodava de totes les que tenia.
Fa un parell de setmanes en una sortida que
vàrem fer amb en Xavi per la zona de Bescanó, al tornar per sort la rulina
inferior del canvi va dir prou i es va trencar per la meitat. El seu desgast no
deixa lloc a dubtes, porta masses km i s’ha aprimat tant que ja no pot rodar
més.
La XX trencada, prima i punxeguda, a sota la nova |
Una estona abans ha trencat un raid de la roda
del darrera, crec que és el quart que trenco d’ençà que tinc aquestes rodes,
possiblement una tensió massa elevada ha anat fent que s’anessin trencant,
aquest cop el cop d’una pedreta ha estat suficient per trencar-lo.
Des del juny del 2012 que ja tenia part de la
transmissió, de fet la vaig muntar per anar a la transpyr però al no poder-hi
anar la vaig tornar a desmuntar i guardar. Així que un plat petit de 25 dents
integrament de titani de la casa Carbon Ti i una pinyonera 11-36 Sram XX ja
eren a casa, la cadena, les rulines i el plat gran els vaig demanar.
Curiosament el plat que he muntat és el de les
bieles XO en comptes de les XX, són idèntics en característiques i pes (només
canvia el color) i l’estalvi era de 40€, coses que no s’entenen.
El plat XO, idèntic al XX |
La caixa de pedalier segueix en bon estat, per
tant la deixo on és. Aquesta és la millor caixa de pedalier que mai he muntat,
roda molt més fina que cap de les altres i la seva durabilitat és per el moment
excel·lent, de fet també ha durat més que qualsevol altre.
També he aprofitat per fer un canvi de cables
i fundes, aquest s’havien substituït una vegada, també abans de la Transpyr, i
d’això ja fa més de dos anys.
En fer la substitució dels plats vaig
adonar-me de que tenia dos dels quatre cargols del plat trencats, possiblement
això fos motiu de alguna fressa d’aquelles que no s’entenen. Malauradament aquí
no es troben cargols d’aquest tipus, per sort per la xarxa alemanya és aquí a tocar
i n’he demanat de nous.
Trencats, un parell, qui sap si motiu d'alguns dels crecs que es sentien darrerament |
Ara tocarà fer-la rodar al menys els mateixos
km que va fer-ho l’anterior transmissió, be de fet de tant en tant ja toca fer
manteniment.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada