diumenge, 19 de maig del 2013

Mandros? Una mica sí!


Molts de dies han passat des de la darrera entrada al blog. 

No se ben be el perquè ara em costa escriure, de fet més que escriure es trobar el moment per escriure, el moment on a més de disposar del temps (que sempre en puc trobar una mica), tingui ganes d’explicar quelcom interessant.

De fet ha passat un mes des de la darrera entrada, un mes on les sensacions no son les millors, al menys de forma continuada. Algun dia les sensacions son bones, aquests son els menys, altres dies les sensacions no son ni bones ni dolentes, senzillament no son.

Alguns dies les sensacions son dolentes, no a nivell de no poder pedalar o de no sentir-me be a nivell general, tinc darrerament un problema a la cama dreta que en fa mal a la part posterior de la cuixa, a la zona dels isquis. Tot i això desprès de  verificar-ho per el fisio no sembla ni un problema muscular ni de tendinitis, per tant possiblement sigui una deriva de la meva zona lumbar que no funciona massa be des de fa ja masses anys.

Tot i això en aquest mes he rodat un total de 723km amb +12.312 metres de desnivell. Aquest kilometratge està repartit entre BTT, SS i bicicleta de carretera, de manera que normalment cada setmana  al menys faig una sessió amb cada una de les diferents modalitats.


La HighBall, bona companya de rutes
A diferència de l’any passat que ens preparàvem per la Transpyr, aquest any les sortides son més curtes i amb menys desnivell. Podria dir que son les sortides de sempre fetes amb més o menys intensitat, però poques vegades passem dels 1000 metres de desnivell positiu.

Les sortides amb Single Speed son exigents, més encara si vaig amb en Xavi i en Miquel. Finalment amb la SS fem el mateix tipus de volta que fem amb una geared, el que passa és que l’exigència física, en molts de casos marcada més pel ritme que per el recorregut (que també), és molt més alta.

En el meu cas m’està exigint un treball del tronc superior que no imaginava. En el moment en que els pendents superen el 12-15% i son continuats, l’exigència del pedalar dret fa que els braços i espatlles tinguin que compensar la força feta per les cames, on els quàdriceps que son molt més potents, posen a proba pedalada rere pedalada la resistència dels meus braços. Ara per ara sempre he aconseguit pujar el camí escollit, i el anar a peu com a conseqüència de no poder pedalar ho recordo nomes una jornada en un tram que no va ser de més de 5 metres i per que els braços no varen poder més. Les sortides amb en Ricard son més conservadores, i tot i que el recorregut es exigent el ritme és més suau i em permet anar més tranquil.

Darrerament les sortides amb la bici de carretera son més llargues i ronden els 100km cada setmana amb un desnivell superior als +1000m. Mica a mica anem millorant el ritme i ens acostumem al pedalar continuat de la carretera, un pedalar diferent al de BTT i de la SS.
El darrer dissabte a Tossa
Miraré de ser més constant amb les meves intervencions al blog, però la família amb un parell d’adolescents, i la feina em demanen esforçar-me al màxim i primer el que és primer.

Seguirem pedalant !

2 comentaris:

  1. Tot plegat es passen temporades diferents en que les prioritats no et deixen fer el que voldríes.
    M'alegra saber que estàs bé i que continueu tots pedalant amb tanta variació d'estils. Cuida el dolor a la cuixa i si cal descansar uns díes no ho dubtis. A vegades el cos es sabi i avisa amb temps.
    Segueix en peu l'invitació a les nostres terres, encara que ja sabeu que el ritme que portem no es tant fort com el vostre. Només cal quedar vigilant una mica aquest temps tant boix d'aquest any.
    Per la nostra banda continuem com sempre, cambiant a vegades btt muntanya per carretera.
    Encara continuem amb les mateixes bicis de 26", estem totalment antiquats, je, je. Aixó si, perfectament mantingudes i amb les darreres novetats pel que fa a suspensions, rodes i grups.
    Una abraçada i records a tots els components del vostre grup.

    Fliper

    ResponElimina
  2. Jo crec que de moment estas molt bé, a dia 19 i ja haver rodat 700 km i pico no està gens malament, vaja que supereràs els 1,000 de ben segur.

    El SS és més exigent?, tot depn del recorregut a fer i de com el facis. Pel que sembla i com dius els dimecres fem els mateixos recorreguts però el ritme és força diferent.
    Treballar altres parts del cos i reforçar-les és un bon suplement.

    Ah, la bici de carretera!!!!, jo ja et veig i no gaire lluny ampliant-la, es més superant el btt, cosa que ja potser succeeix.
    Per la meva part, tres sortides, no es gastaran les cobertes per rodar.....

    El que dius de les sensacions no és que siguin dolentes, jo ja he arribat a aquesta conclusió, el que passa es que venim d'un any molt ben treballat i dur d'entrenaments, llavors si disminueixes dona la sensació que el mon s'enfonsa, però no és així, crec jo.

    L'objectiu per l'any vinent ja el tinc, no serà a l'estiu però tant li fa, tampoc crec necessari fer una preparació especifica, el que fem ara mateix ja ens val, potser una mica més de carretera per agafar ritme, però crec que no ens serà necessari.

    Anims i pedals.

    Quina merda, i no deixa de ploure

    ResponElimina