diumenge, 26 de setembre del 2010

Els 100 i pico de les Gavarres

Desprès de dues setmanes de rodar entre poc i molt poc ahir finalment vaig pedalar i no pas poc.

Ja feia molts de dies que en parlàvem, però no es fixava la data. Finalment en Xavi va posar-hi data i tot i que vàrem esser pocs els assistents es va fer la sortida dels 100 km per les Gavarres.

Així el dissabte al matí a les 7:45 amb 15 minuts de retard iniciàvem la marxa des de Bordils per a no tornar fins a haver realitzat 100km amb les nostres bikes. Un total de 4 bikers amb les seves bikes estaven disposats a no defallir davant el repte . Les bikes escollides per a l’ocassió eren una Santacruz blur XC, una Santacruz Blur LT, una Ghost AMR Lector i una Ibis Mojo SL tots amb bikes dobles per l’ocasió ja que la comoditat era una de les coses a tenir mes en compte donat que el kilometratge a fer era important.

Iniciem la ruta pujant als Àngels pel camí vell, un cop a dalt anem cap a Sant Mateu de Montnegre i fem el bucle de ens porta a Montnegre. En arribar a Montnegre fem una petita aturada a menjar una mica abans de dirigir-nos als Metges, no directament sinó que voltant una mica per les rieres de la zona baixa i fent un bucle fins a la casa de pedra que no se com es diu i en la que per primer cop vam veure-hi un cotxe.

Arribada als Metges, pausa per fer una coca-cola, be millor dit una poca-cola ja que les ampolles de 19cl no serveixen per a gaire res quan tens ganes de beure. Fem també un petit most, les fotos de rigor i continuem direcció al Puig d’Arques.

Un cop a dalt ens baixem direcció a Calonge per tornar a pujar dins el Puig Cargol o fem una petita pausa dalt del dipòsit per veure la vista i recuperar forces. Baixada cap al Castell de Vilarromà fent un parell de corriols en els que varem patir dos entrebancs. El primer es que la tanca Tune de la Bike d’en Xavi va decidir posar-se dins el disc de fre el que va provocar una petita caiguda i una bona feina per poder treure-la i deixar la bike operativa. El segon entrebanc el va patir en Pepe en relliscar i patir una caiguda que si be inicialment no semblava res al final de la jornada feia que la seva espatlla estigues ben dolorida, per sort en Pepe es valent molt valent i res el para.

Pujada fins arribar a Fitor on un avituallament a base de maquina expenedora de vending ens va ajudar a refer forces després de haver realitzar 65km. A tots ens va venir be aquella aturada per refer forces, en especial a en Pepe que val a dir que després de refer forces va continuar la volta sense masses problemes.

De Fitor cap el coll de la Ganga per pujar novament a Puig d’Arques on arribem amb 80 km, baixada corriolera cap a la Font d’en Mercader, direcció a Sant Sadurní de l’Heura i seguint cap a Madremanya on ja seguim cap a Bordils per la carretera.

En resum han estat 8 hores de pedalar per a fer un total de 104 km amb un desnivell positiu acumulat de 2809 m a una velocitat mitjana de 13km/h i un total de dues hores aturats, el que va fer que el total de la volta fos de 10 hores. Una bona sortida que ha posat de manifest que tot i que queda molt per a millorar som capaços de fer 100km en bike.

Un altre punt a tenir en compte es que en tota la volta no hem tingut problemes mecànics, un símptoma de que tots portem els manteniments imprescindibles al dia i que les bikes aguanten be.

Ara ens calen nous reptes, segur que mes d’un en te alguna de pensada.

1. El que era evident era que si la climatologia dels ultims dies no impedia la sortida, en fariem 100 o més i, així va ser.

Tambe es cert que el terreny tot i estar en bones condicions va fer que els neumàtics donessin la sensació d'enganxar-se més. però val més aquest temps que no pas una calor persistent i matadora.

També es cert que les màquines expenedores són un gran aliat a l'hora de fer una llarga sortida, sort d'aquesta si no en Pepe no el veia capaç d'acabar.

Sortides com aquestes són excel·lents sortides, patir si però disfrutar tant dels paisatges com de l'amistat és una bona cosa i que no es val deixar de banda, per això caldrà fer noves coses, nous reptes, doncs el que esta clar és que un dels que era necessari era fer-ne 100, acabar-los i fer-ho amb bones sensacions per tornar-hi o fer qualssevol altre repte.

Bona crónica del que va ser, les fotos reflecteixen el bon ambient que hi va haver-hi, portser si que faltava gent, ara bé molts tampoc.

Una bona neteja a la bike es el que va caldre en arribar, i el diumenge desmuntar i netejar més a fons és el que vaig fer.

2. Repte aconseguit, 100Km. NonStop.
    Una sortida en BTT amb uns companys/amics encara que havent-hi absències Espectacular.
    Sent una ruta molt variada, entre pista, corriols i alguns tècnic que requerien màxima atenció, molt bons.
    El bosc, les vistes i la temperatura immillorables per gaudir d'un dia de mountainbike.
    Encara que en alguna part el fang també va voler unir-se a la sortida (zona de l'el Puig d´Arques).
    Haig de dir que jo mai havia fet 100Km seguit i era tot un repte personal, encara que en alguna ocasió hagués posat el peu a terra degut a que les cames no volien pedalar mes i volien fer acte de presència les maleïdes rampes (pujada de calonge al puig cargol, es va fer dura, però vaig arribar) les cames anaven sota mínim. Però ha de ser les ganes d'anar en bike que t'empenyen a seguir i a recuperar per poder seguir gaudint d'una sortida èpica en btt.
    Tot va poder ser a causa d´una setmana que vaig fer diverses sortides amb la Niner Air9 amb relacions que exigien d´un esforç a les cames i no es van recuperar a temps al 100 %.
    Enhorabona a Ramon i Xavi pel recorregut que encara que es va modificar, va ser una sortida per recordar amb les millors.
    Repte aconseguit, ja és història el poder fer 100km seguits.
    El següent serà...................El que sigui, som capaços de tot.
    Ara toca fer alguna sortida tranquila entre setmana per poder recuperar les cames i el cap de setmana tornem-hi.