El nom i el color |
La bike ja es aquí, ja he rodat uns quilòmetres amb ella, les primeres impressions son bones.
Faig una mica de presentació per saber on som i perquè, es a dir quins son els components que munta la Tallboy i quin es el seu pes final amb el muntatge indicat.
Val a dir que el plantejament sempre ha estat de fer una bike lleugera, ja que no teníem massa clar que una bike de 29” de doble suspensió aportés res d’especial si no era molt lleugera. Es important tenir en compte que venim de rodar amb una 29er rígida, d’alumini i amb una forquilla de carboni rígida que està en el meu cas situada una mica per sota dels 9,5kg, per tant una diferència de pes molt elevada desvirtuaria la comparació del comportament de les dues bikes.
Així que si exceptuem la forquilla que munta la Tallboy, la resta sense entrar en el material exòtic es material de gama alta amb una pes molt contingut.
Els pesos que poso a la meva llista de components val a dir que els he recollit pesant-los jo manualment un a un, es a dir que no son pesos de catàleg, sinó que son pesos reals.
Finalment un cop la bike ha estat muntada el seu pes final a la bàscula ha estat de 11,341kg es a dir una desviació de 259 grams sobre els components individuals, segurament degut a les fundes dels cables, el suport del GPS i alguna altre coseta que m’hauré deixat.
Es cert que pensava que la bike quedaria per sota dels 11kg, de fet mes propera als 10,5 que als 11, però el que hi ha es això.
Un pes que es pot reduir uns 35gr substituint la tanca de la roda del darrera, uns 54gr si substitueixo els pedals XTR per uns CB SL, 75gr si utilitzo pneumàtics WTB Nano i uns 50gr si la tija es un EC90 en comptes de una EC70 i uns 100gr en muntar un disc al darrera de 160 que sigui lleuger. Així que la cosa pot baixar uns 314gr sense fer despeses astronòmiques però tot i així el pes quedaria superior als 11kg, per poc però per sobre.
Ara que sempre puc fer com a les revistes i donar el pes sense pedals llavors la cosa quedaria en uns 10,759 una xifra molt maca
Una imatge de la bike en qüestió |
Així que de moment es quedarà així que ja està mes que bé.
En els propers dies aniré escrivint les sensacions damunt la bike, un cop aquestes siguin mes contrastades.
Està clar que el llistat de components amb la seva descripció i pesos és la LLISTA, ara bé jo només voldria remarcar un fet puntual i és que pel que miri la llista pot veure un pes molt elevat del quadre, jo crec que aquí tenies d'haver seperar el quadre, la direcció i la tanca que segurament també l'has inclós al quadre, per tant un TALL BOY talla L, et surt per 2.400 gr + 150 gr de la King i 40 gr de la tanca, ara ja no provoca tant mal d'ulls.
ResponEliminaAl llistat tal com dius manquen les fundes, només això doncs els cables ja estan inclosos en els shifters, com que de funda en porta i força has de comptar un mínim de 150 gr, llavors ja et queda en 11.232gr, però segurament i no ho has fet o sí, has de sumar-hi el líquid per tubelitzar els neumàtics, o sigui uns 120 gr +/-, per tant ja vas als 11.352 gr.
Amb els canvis que proposes que tindran de ser, arribaràs just als 11.080 gr, per tant baixar a la xifra 10 no és fàcil, evidenment la sol·lució és fàcil, el desemborsament elevat, massa elevat....... rodes amb aros de carbó i uns bujes lleugers pots baixar el pes dels 1.634 gr als 1.350 gr, llavors podràs parlar com les revistes dels 10.759 amb pedals inclosos i sensa de 10.449 gr.
També has de tenir en compte que vas amb una talla L, generalment els tests a les revistes solen ser talles M, això encara rebaixa més el pes.
De totes maneres 11 kg per una doble, 29er i talla L és el pes, que es pot rebaixar sí, invertint, si no va més que bé, en tot cas creus que es notaria els 300 gr que es pot rebaixar?
A disfrutar-la.
Es cert que en el pes del quadre hi ha inclòs la direcció i la tanca. La tanca no vaig pensar a pesar-la, la direcció al rebre-la muntada tampoc vaig poder fer-ho.
ResponEliminaCrec que els pesos deuen estar prop dels que tu comentes, però buscant a la web de CK no he trobat el pes de la mateixa, una mica rar ja que et diuen fins i tot a la mida que has de tallar el tub, però no el pes.
El líquid per tubelitzar es cert que no el vaig comptar, per tant ja tenim algun gram de mes.
De totes maneres, tal com diem els dos el pes està mes que be pel tipus de bike que és i les opcions per baixar-lo tenen un cost massa elevat.
I no creus que el pes dels discs no és erroni, es a dir són de 185mm però no de 185 gr, jo crec que es mouen entre els 130-140 gr, més per uns XX és una exageració que en cas afirmatiu cal que es bescanviin no ràpidament, urgenment!!.
ResponElimina