dimarts, 22 de febrer del 2011

Maverick suspension service

Finalment en Xavi no m’ha deixat fer vacances pel que fa al manteniment, i com ja deia la DUC32 ha estat la que ha motivat aquesta nova tasca de manteniment.

La seva DUC32 feia uns clocks poc normals i això el va fer tornar a casa a fer un canvi de bike. Jo havia patit aquest problema l’agost del 2010 i llavors vaig desmuntar la forca i vaig fer el manteniment de neteja i canvi d’oli així com també la regulació de pressió de la cambra IPF interna. No vaig tocar per res la part pneumàtica de la barra esquerra ja que funcionava be i no volia complicar-me la vida.

En Xavi a trobat a França un “Maverick supension service center” amb el que m’ha tocat contactar (per tenir mes facilitat amb el francés). Un cop rebuda la informació i comentat amb en Xavi, la cosa està clara. El servei que ens ofereixen  es de fer una revisió complerta les suspensions de les nostres Maverick Durance, tant del amortidor, com del monolink i de la DUC32.

A mes de revisar el correcte funcionament, canvi de juntes i retens,ens farà una modificació hidràulica a la DUC32 amb la que millora la sensibilitat de la forca de forma molt evident. Igualment especificant-li el pes de cada un de nosaltres ens ajustarà les pressions de les càmeres IPF,els xicles interns i el tipus d’oli per tal de que disposem del millor setting possible.

Tot això al final ens costa pocs diners mes que fer-nos enviar un kit de juntes sencer des de USA i fer el manteniment nosaltres, així que poc s’ha de pensar, En Xavi pensa ràpid i m’ha dit: “les enviem demà no?”
Així que avui al vespre he desmuntat tota la Maverick ja que per l’amortidor de darrera al estar integrat en el basculant cal enviar el basculant sencer incloent-hi el Monolink, el que obliga a desmuntar tota la transmissió incloent bieles i caixa de pedalier.
Així ha quedat desprès de desmunar basculant i forca

Un cop desmuntada he pesat la DUC32. El seu pes m’ha tornat a sorprendre, només 1650g per una forca de 150mm invertida es un pes mes que bo, si ara la seva optimització la fa mes sensible una forca difícil de batre en un uns all mountain.

També he pesat el basculant amb l’amortidor, tots els eixos i el monolink amb els quatre rodaments. Tot plegat es queda amb un pes de 1600g. He tornat a quedar gratament sorprès, ja que cal tenir en compte que en el Monolink hi va muntada la caixa de pedalier i per tant es una de les parts mes pesada i robusta d’una bike.

Esperarem el retorn del material i l’evolució del seu comportament desprès d’un manteniment a fons.
Es curiós que ja fa uns anys també vàrem acudir a França per aconseguir que ens fessin un manteniment en condicions de les forques de les Cannondale, una Headshock en el meu cas i la Lefty en el cas d’en Xavi. En el meu cas la forca va rebre també una optimització tant de les pistes de rodaments lineals com de els ressorts interns que la va millorar molt. De fet, ara anys desprès encara funciona perfectament.

Com es que els francesos tenen un servei especialitzat de suspensions i nosaltres no hi ha manera ni de que es mantingui el d’una marca tant coneguda i amb tants de clients com la Fox?

1 comentari:

  1. Veus com mai has de dir FI a una cosa, sempre continua.

    Esperem que quan tornin les millores efectuades pel centre oficial siguin del tot satisfactories.
    De fet, l'única vegada que una forca ha anat a un taller especialitzat, el resultat ha estat molt, molt bó.

    Qui sap si un altre dia enviem les Fox, sobretot la de 140 mm que no acaba d'anar fina com una de 100mm o com la terralogic

    ResponElimina