dimarts, 31 d’agost del 2010

DUC32 OK, Monolink KO?


Aquesta es la realitat, no sortim d’una que entrem a un altre. El passat dimecres la DUC32 feia un soroll considerable al passar per sobre d’obstacles de dimensions considerables, molt més encara si la velocitat era elevada. El soroll era un “cleck” metàl·lic i sec que no donava gaire confiança tot i que el funcionament seguia essent bo i en cap cas es notava que la forca tingués un problema.

El divendres a la tarda vaig aprofitar per a desmuntar l’ampolla dreta de la DUC32 que es la que incorpora el mecanisme hidràulic i el pas a “climb mode” escurçant el recorregut en 50mm. La part pneumàtica no sembla presentar cap problema, així que no la vaig desmuntar.

La forca sorprèn per la seva simplicitat, ja que al ser invertida cada una de les barres surt sola només desfent els comandaments de regulació de rebot i de canvi a “climb mode” que estan fixats els dos per un petit cargol d’estrella, es te accés a un cargol que es desfà amb una clau de tub de 10mm i ja està. La barra sencera surt per la part de baix. Cal fer atenció en el moment en que la barra surt del retén, ja que en aquell moment comença a caure l’oli de lubricació (uns 8 ml) i si no s’ha previst es pot fer un bon merder.

Un cop la barra a fora es iguala que la del Monolink, però amb una cursa molt mes llarga. En el meu cas crec que la cambra pneumàtica interna no tenia la pressió adequada, ja que en treure la pressió abans d’obrir-la l’aire que va sortir no semblava que estès a 60PSI . Revisió ocular i funcional accionant els mecanismes amb les mans i muntatge de nou.

Era evident ja al desmuntar-la que la quantitat d’oli de la cambra hidràulica no era ni de bon tros la que tocava i en posar-hi el que recomana el manual va quedar clar que allí no hi era tot.

Muntatge de nou i verificació en parat, el funcionament era bo, no espectacular, però la DUC ja es així. Posar la forca en “climb mode” ara es mes fàcil, es bloqueja millor i és molt mes dura que abans al estar en aquest mode, que s’assembla i molt a un bloqueig.

En ajustar l’equilibri de pressions entre el davant i el darrera i tocar la velocitat de rebot del amortidor, s’escolta un xiulet hidràulic molt pronunciat, possiblement amb barreja de bombolles d’aire, però a banda del xiulet el problema es que l’amortidor a vegades no fa l’extensió i al comprimir-se queda “plegat”. Jugant amb la regulació, en tenir una velocitat ràpida aquest fenomen desapareix i funciona correctament.

El dissabte sortida amb la Durance per fer el test i si be la forca funciona be (crec que es possible que calgui desmuntar en cos de la cambra de regulació de rebot per a mes ajust) l’amortidor de tant en tant queda bloquejat. Jugant amb el comandament trobo una posició en la que funciona correcta i així el deixo, es un retorn un pel ràpid però absorbeix molt be.

Crec que el problema es que o be hi ha aire o brutícia dins de la cambra hidràulica de regulació del rebot i que a l’estrènyer el pas de l’oli per disminuir la velocitat aquesta brutícia bloqueja el retorn.

Caldrà tornar a verificar-ho i si continua amb el problema a desmuntar s’ha dit.

Es evident que cal fer manteniment, de fet al manual de la DUC diuen que cal canviar l’oli de la cambra externa cada 100 hores i que si al desmuntar-la per qualsevol altre motiu aquesta ja té més de 50 hores també fora. Jo no he fet mai aquests intervals de manteniment, així que no puc queixar-me massa si ara surt tot de cop.

2 comentaris:

  1. Vaja, vaja, i mira que et vaig dir que ho haviem de fer junts.
    Veig que t'has trobat el mateix problema que jo. les bombolles d'aire i sense aire a la camara, el problema crec jo que està en el tipus d'oli a utilitzar, per cert que hi vares posar,un 7, 7.5, 8W, les recomanacions crec haver llegit per algun lloc del MTBR estarien per un pes de 75-80kg a un 10W, no sé és un tema a revisar tal i com dius.

    ResponElimina
  2. Ja ho ferem plegats, no pateixis. Cal refer el manteniment per optimitzar el funcionament. Es necessati disposar de tot el necessari i organitzarem el "Maintenance Maverick day", ara que cal que sigui a l'americana amb la barbacoa, les birres i tot el que calgui.

    L'oli es el 5W que es el que recomana Maverick al seu manual. Tret del problema de bloqueig que tinc ara si posao baixa velocitat de retorn el funcionament del amortidor es molt bo.

    Cercarem el dia i ...

    ResponElimina