L’arribada de nous components per a la Niner sempre es una cosa que motiva, de fet tant li fa si es per la Niner o per qualsevol de les altres.
El component que ha arribat a estat un seient Tune Peedneedle que te un pes de nomes 87gr segons Tune de 88gr segons la meva bàscula, en qualsevol cas per un gram no ens barallarem.
Arribada al matí, així que al mig dia ràpidament a muntar-lo a la bike i així poder provar-lo, però no podia ser tant fàcil. Al desmuntar l’antic seien un Fizik Aliante i anar per muntar el nou he tingut un problema interessant, ja que resulta que la tija RaceFace Next SL fa la subjecció dels rails del seien de forma transversal, es a dir de costat, i tot va be si els rails son rodons com son tots els dels meus seients fins avui, però resulta que els rails del Tune no son rodons, son el·líptics i no es poden agafar de costat amb el sistema de la tija RaceFace, així que m’he trobat amb el seient nou i sense poder muntar-lo.
L’avantatge de tenir un bon parc de bikes es que en un moment donat es poden intercanviar peces d’una a l’altre i per sort la tija de la Ibis Mojo SL es també de 31,6 i subjecta el seient verticalment que es el que em feia falta.
Així que a desmuntar la Ibis s’ha dit, sort que el greix per el carbó/carbó que vaig posar al muntar-la ha funcionat be i he pogut treure la tija en un no res i muntar-hi el seient.
He de dir que si be al tacte sembla molt dur i incòmode en marxa si que es dur, però no és incòmode, es molt mes confortable del que sembla, de fet mes còmode que el Fizik Aliante, amb la diferència de que el Fizik pesa 266gr i el Tune 88gr així que el canvi de seient alleugereix 178gr la Niner. Cal tenir en compte que la tija de la Ibis era una Easton EC90 que també rebaixa 37gr a la Next SL, per tant una alleugeriment total de 215gr.
Això deixa les coses en que la Niner EMD es queda en un pes de 9,485kg. per a mi mes que be.
Ara ja comença a ser una MTB competitiva, més ben dit que a moltes marques de primera els agradaria tenir aquest pes.
ResponEliminaJo que també porto un TUNE de fa temps a la Blur t'asseguro que és un seient que no el possaries mai per el seu aspecte però que realment et sorpren pels seus bons resultats.
He pesat el S.I. que portava fins ara i m'ha donat un pes de 180gr, per tant també hauré disminuit uns 90 gr.
La propera serà una tija més lleugera i segura?
Seran unes rodes mes lleugeres?
Serà un cassette més lleuger?
Seran uns pedals CB 4Ti?
Seran unes bieles Ligthing 2x9?
Es clar que amb tot això podràs rebaixar uns 500-600 gr a uns preus escandalosos i la deixes SUB-9
Més coses ja no crec que ens quedin per alleugerir, bé, SI, un AIR 9 CARBON, això ja ens ho podrem fixar pel 2.011 ja que els resultats amb la EMD són molt més bons dels esperats, al menys per mí i llavors ja tenim una SUB-9, a més ara que potser tenim representat a Girona.