Ahir vaig fer manteniment a la Ibis Mojo SL, en concret vaig treballar sobre el funcionament del canvi i substituint el pneumàtic del darrera.
El canvi de pneumàtic responia a una necessitat imperiosa de disposar d’una mica mes de dibuix al darrera, ja que el Maxxis High roller 2.0 que portava muntat estava molt gastat. Val a dir que es un pneumàtic que disposa ja de nou en nou de uns tacs no molt pronunciats, per tant al gastar-se la cosa queda en gairebé res. Val a dir que tot i el seu desgast, el seu grip era bo, i no tenia problemes de tracció ni de frenada molt acusats.
El substitut ha estat un Continental Race King, també de 2.0 ja que aquest pneumàtic te un funcionament molt bo i ja porto rodant amb ell força temps, de fet es el que vaig utilitzar a la Maverick Durance per fer les 24h de Finale Ligure.
Durant el canvi he pesat els dos pneumàtics i el Continental es mol mes lleuger, ja que si el Maxxis Hi groller marcava un pes de 705gr el Continental Race King pesava 630gr, per tan un estalvi de 75gr que si es té en compte que es en una roda s’ha de notar i força a l’hora de pedalar, ja ho veurem.
El fons de llanta que porten les Easton XC One per tal de poder-hi muntar pneumàtics tubeless està malmès, no se que he fet al muntar la coberta però l’he doblat, fent-li un plec que m’ha costat molt de tornar a posar be. Caldrà pensar en una substitució del mateix el proper canvi de pneumàtic, ja que si no tindré problemes.
He ajustat també el canvi, ja que no aconsegueixo que vagi perfecte en tot el seu recorregut, es a dir que si va be a la zona baixa no hi va a la zona alta, o be que les velocitats baixen be però pugen malament .
Al final desprès d’una bona estona de revisar-ho tot he arribat a la conclusió de que deu ser la pota del canvi que està una mica descentrada i això fa que es produeixi aquest efecte, la resta aparentment està tot be.
Be mica en mica anirem millorant i deixant la bike impecable, de moment pneumàtic nou i 75gr de reducció de pes.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada