dimarts, 13 d’abril del 2010

Rotor = Trencat


Si, això es el que hi ha, si resultarà que en “chiquito” tenia raó i trencar es diu “rotor”. Resulta que el diumenge al fer manteniment de les bikes que de tant en tant els hi toca, al finalitzar vaig moure la 29er i per evitar que un pedal toques amb un altre quadre el vaig fer córrer les bieles amb les mans per canviar la posició i vaig trobar que anaven tant dures que costaven molt de girar. Desprès de mirar-ho be vaig decidir desmuntar les bieles i revisar la caixa per entendre que passava i allí vaig trobar la sorpresa: els coixinets estaven clavats, el dret totalment l’esquerra girava només en un sentit amb molta dificultat . A causa d’això les bieles giraven degut al lliscament de la part exterior de plàstic amb el coixinet i la biela girant molt dur i desgastant el plàstic i marcant l’eix de les bieles.

Vaig desmuntar-ho tot i vaig portar-ho a la botiga on ho havia comprat on sense cap problema varen donar-me una nova caixa de pedalier del mateix constructor una BB1 de Rotor. La resposta del botiguer impecable, sense cap dubte una bona formula per mantenir clients.

El tema està que muntar de nou la caixa a la 29er s’ha repetit un episodi que ja va passar amb la primera i es que al entrar l’eix de la biela dins del forat previst va tant just que cal anar clavant copets amb la ma per tal de que entri i tot i així costa molt, be diguem que massa al menys pel meu criteri i comparat amb altres caixes de pedalier. El cas es que quan l’eix ha de sortir per l’altre costat, va tant just que en comptes d’entrar fa sortir el “casquillo” de plàstic que tapa el coixinet, no passaria massa res si no fos que en tirar enrere l’eix surt el “casquillo de l’altre costat i que un cop posat el del costat esquerra al tornar a posar-hi l’eix aquest surt.

He provat de posar aquesta peça sobre l’eix i fer-la lliscar fins a posar-la a la seva posició, però la mica de llavi que fa per evitar que surti quan es a la seva posició impedeix que entri, així que no queda mes remei que fer-la entrar sense l’eix i desprès mirar de posar-hi l’eix a dins.

Després de moltes tentatives a començat a entrar i mes o menys a la meitat la peça de plàstic s’ha trencat. Ja un cop trencada i perdut per perdut amb un tub i la maça de nylon he anat picant mica en mica per entrar-la i al final s’ha muntat. Es evident que la funció de protecció que ha de fer la peça per evitar que el rodament s’empleni de pols tot i que ho he ben engreixinat tot no serà la que ha de ser i segurament aquest no durarà el que ha de durar.

El resum per a mi es que en menys de 200km dues caixes de pedalier Rotor estan trencades, la primera amb els rodaments gripats, la segona per el trencament de la protecció externa del rodament esquerra, be de fet potser el dret també ho està però els plats m’impedeixen veure-ho.

Estar clar que alguna cosa no va be a can Rotor, ja que d’una caixa a l’altre ja hi havia canvis en determinades parts internes, però totes dues amb problemes. Recordo perfectament els problemes patits per un company amb unes bieles Agilis, una història per a no dormir.

Malauradament a la gent de Rotor els hi falta per poder tenir productes fiables, espero que les 3D i els Qring no tinguin mes problemes, però el que tinc clar es que la pròxima caixa de pedalier no serà Rotor.

6 comentaris:

  1. Que ROTOR té problemes es un fet demostrable i palpable, tant Tu com en Marcos n'heu tingut i no parlem de la gent que escriu al foromtb en respecte a Agilis o 3D, en cap cas que recordi són problemes amb el pedalier, sempre són problemes amb les bieles.

    També és un fet que els casos exposats, la casa Rotor se'n fa càrrec, es a dir respon sense problemes.

    El que no entenc és per que portes aquesta caixa de pedalier i no una SAAB tal i com tinc jo i que no en va donar cap problema per instal·lar-la ni a la Blur ni tampoc a l'hora de posar les bieles.

    Aquesta caixa porta els rodaments ceràmics?.
    Potser el problema està aquí.

    Encara que de fet si vols canviar de caixa hauràs de posar una Shimano o Crhis King, vés en compte ja que les FSA i d'altres no són compatibles amb les bieles.

    ResponElimina
  2. Ara que ho he mirat a la web de rotor, per que aquesta gent fa dos tipus de pedaliers?.
    El BB1 té pel que sembla a la foto una construcció diferent dels SAAB encara que tots dos serveixen per MTB, el BB1 també serveix per carretera i el SAAB és especific per MTB.

    Eh, que el canviin per un SAAB està molt clar.

    ResponElimina
  3. Carai!, quina mala sort, jo ja vaig tindre les agilis i ja coneixem el que va passar però en canvi mai vaig tindre problemes amb el pedalier, tenia un SAAB i per muntar i desmuntar sempre va anar molt bé. No se si ara amb el canvi de sistema de l´eix de les bieles 3D s´han solucionat els problemes que tenien. He anat avui a la botiga per demanar pressupost sobre les bieles 3D i plats QRing per la 29" i he vist que el model agilis també ja te el mateix sistema que les 3D, el dubte es que amb l´experiència que vaig tindre amb les Agilis del model anterior es un risc. Mirarem com van aquestes bieles en les bikes dels companys que ja les tenen muntades.

    ResponElimina
  4. No no Marcos, el problema es que al Ramon li han venut una cosa per quatre duros, llavors ell sap que el SAAB funciona correctament ja que tu el portaves i jo el porto, però es clar ell vol un BB1, ara té d'anar amb el martell, es el preu per la diferencia.

    Per cert, comentaris diuen que les noves Agilis van correctament, es més esteticament també són millors que les 3D, ara bé, jo a la Blur porto les 3D 27/40, han passat el pitjor episodi amb les nevades i plujes d'aquest hivern. De moment ZERO problems.

    Les recomano i per això en Ramon les porta, encara que amb una petita diferencia.

    Es més degut al bon resultat que m'estant donant, m'estic plantejant si possar-les a la EMD.

    ResponElimina
  5. Xavi, el problema no es el preu, de fet no es econòmic el BB1, el problema crec es que si el fabricant fa un material que està previst que es munti, aquest s'ha de muntar i muntar be. No pot ser que passi això.

    Jo en aquest cas vaig fer confiança al botiguer, que ja he dit no va posar cap problema a una substitució de l'anterior per una de nova, a mi finalment si m'hagues dit d'agafar unes SAAB le hagues agafat.

    Amb unes XTR, unes XT o fins i tot amb unes LX que he muntat fa poc a la bici de l'Aleix no he tingut cap problema, tot OK, tampoc en vaig tenir amb les truvatif Stylo que portava a la Heckler, per a mi el problema està clar, no en saben, o en saben menys que els nipons o els americans.

    Ja està be fer pais (encara que sigui el del costat), però no pot ser amb un problema darera de l'altre, i repeteixo no es un problema de preu.

    ResponElimina
  6. Abans de res si vols, jo tinc unes caçoletes Shimano XTR per casa, es a dir es poden probar i veure que, ja que em d'entendre i espero que no que la tolerancia a l'eix de la biela és la correcta, tens un peu de rei per mirar-ho?.

    Es molt estrany que s'hagin gripat el rodaments en una i l'altre trencat la peça de plastics que els tapa, en els dos casos recordo que has tingut d'entrar la biela a cops, es a dir molt dura, potser que el problema estigui a l'eix de la biela.

    Ah, el preu no importa, tant han de funcionar unes caçoletes Lx de 15€ com unes caçoletes CK de 100€, l'altre es la suavitat de gir, pes i durabilitat.

    Ja ho saps, quan vulguis, i si necessites un peu de rei, a casa n'hi ha un.

    ResponElimina